วันพุธที่ 4 กรกฎาคม พ.ศ. 2555

59. การดื้อยาสู่เรา...ผ่านวางยาในปศุสัตว์


FOR IMMEDIATE RELEASE
 July 3, 2012,  4:57 PM    
CONTACT: Public Employees for Environmental Responsibility (PEER)
Kirsten Stade (202) 265-7337

FDA Sued to Force Release of Livestock Drug Records
Evidence of Agency Effectiveness in Combatting Rising Antibiotic Immunity Sought
อย (สหรัฐฯ) ถูกฟ้องให้เปิดเผยบันทึกการใส่ยาในปศุสัตว์
เรียกร้องให้แสดงหลักฐานถึงความมีประสิทธิภาพ ของหน่วยงานในการต่อสู้กับการดื้อยาปฏิชีวนะที่เพิ่มสูงขึ้น

WASHINGTON - July 3 - The Food and Drug Administration faces a new lawsuit challenging its assurances that it is finally taking seriously the overuse and misuse of antimicrobial drugs in livestock feed giving rise to drug-resistant “super diseases.”  An estimated 70,000 Americans die each year from drug-resistant infections, ranging from salmonella to staph, spurred by 30 million pounds of these drugs pumped into feed troughs primarily to promote livestock growth.
วอชิงตัน-องค์การอาหารและยา (อย) กำลังเจอคดีที่ท้าทายให้สร้างความมั่นใจว่า มันได้เอาจริงเอาจังกับการใส่เกินและใช้ผิดวิธียาปฏิชีวนะในอาหารของปศุสัตว์ ซึ่งทำให้เกิด “ซุปเปอร์เชื้อโรค” ที่ดื้อยา    ประเมินว่า ชาวอเมริกัน 70,000 คนตายทุกปีจากการติดเชื้อที่ดื้อยา ตั้งแต่ เชื้อ salmonella จนถึงเชื้อ staph ที่กระพือ กระจาย โดยยาเหล่านี้ 30 ล้านปอนด์ ที่ถูกอัดฉีดเข้าไปในอาหารสัตว์ เพียงเพื่อทำให้ปศุสัตว์โตไว

 The suit filed today by Public Employees for Environmental Responsibility (PEER) under the Freedom of Information Act seeks documents identifying which livestock drugs FDA has approved for use in healthy livestock without conducting any environmental reviews.  The suit also demands support for FDA claims that it is working successfully with industry “to phase out production uses of medically important antimicrobials,” according to a December 2011 notice that the agency would not pursue regulatory action.
คดีนี้ถูกยื่นฟ้องโดย ลูกจ้างภาครัฐเพื่อความรับผิดชอบต่อสิ่งแวดล้อม (PEER) ภายใต้ พรบ อิสรภาพในการเข้าถึงสารสนเทศ/ข้อมูล ที่แสวงหาบันทึกที่ระบุว่า อย ได้อนุมัติตัวยาใด เพื่อใช้กับปศุสัตว์ที่แข็งแรงปกติ โดยปราศจากการทบทวน/ประเมินเชิงสิ่งแวดล้อม

The lion’s share of antimicrobial use (80%) comes from this non- or sub-therapeutic dosing of livestock.  The only effective strategy for stemming spreading antimicrobial immunity is to keep these drugs out of the waste stream altogether, something that industry, both livestock and drug makers, has fiercely resisted.  Since November 4, 2011, PEER has asked FDA to surrender documents detailing the agency’s reliance on “categorical exclusions” to avoid having to conduct environmental assessments required under the National Environmental Policy Act in approving animal pharmaceuticals for sub-therapeutic uses.  Categorical exclusions are the bureaucratic devices that infamously allowed the BP Deepwater Horizon operations in the Gulf of Mexico to escape official review before the disastrous 2010 spill.  FDA’s reliance on the same device means that it automatically green-lights massive amounts of livestock drugging without any consideration of consequences.  FDA has yet to provide any of these documents.
การใช้ยาต้านจุลินทรีย์ส่วนใหญ่มาจากปริมาณที่ใช้กับปศุสัตว์ที่ ไม่ใช่เพื่อการบำบัด หรือบำบัดขั้นต่ำ  ยุทธศาสตร์ที่มีประสิทธิภาพเดียวที่หยุดการแพร่การดื้อยา คือ กันไม่ให้ยาเหล่านี้ไหลลงสู่ท่อน้ำเสีย นี่เป็นบางอย่างที่ ทั้งปศุสัตว์ และผู้ผลิตยา ล้วนต่อต้านอย่างดุเดือด    ตั้งแต่ วันที่ 4 พฤษภาคม 2011,  PEER ได้ขอให้ อย มอบเอกสารที่บันทึกรายละเอียดรายการที่ อย ใช้ “ข้อยกเว้น” เพื่อหลีกเลี่ยงการประเมินสิ่งแวดล้อม อันเป็นกฎระเบียบตาม พรบ นโยบายสิ่งแวดล้อมแห่งชาติ ในการอนุมัติการใช้เภสัชกรรมของสัตว์ เพื่อการบำบัดขั้นต่ำ    ข้อยกเว้น เป็นเครื่องมือทางราชการ ที่รู้กันว่า อนุญาตให้ BP Deepwater Horizon ที่ดำเนินการอยู่ในอ่าวเม็กซิโก สามารถหลบหลีกการทบทวนทางการ ก่อนหายนะน้ำมันทะลักในปี 2010    การที่ อย พึ่งเครื่องมือเดียวกัน หมายความว่า มันเปิดไฟเขียวโดยอัตโนมัติ ให้วางยาปริมาณมหาศาลในอาหารปศุสัตว์ โดยปราศจากการคำนึงถึงผลที่ตามมา   อย ยังไม่ได้ให้เอกสารดังกล่าว
 
“FDA also does not even consider the post-dosage effects of these livestock drugs, most of which are not metabolized by the animal and remain in the tidal wave of livestock waste flowing from factory farms,” stated New England PEER Director Kyla Bennett, a biologist and attorney formerly with the U.S. Environmental Protection Agency. “These chemicals make their way into our rivers and lakes where effects on wildlife are already being seen.  Not surprisingly, these drugs are now present in the drinking water of nearly 50 million Americans.”
“อย ก็ยังไม่คำนึงแม้แต่ผลกระทบหลังจากปศุสัตว์เหล่านี้กินยาเข้าไป   ยาส่วนใหญ่ไม่ถูกย่อยในสัตว์ และยังคงอยู่ในระลอกน้ำที่ชะล้างคอกและพัดพาของเสียจากสัตว์ ไหลลงออกจากฟาร์มโรงงาน” ผู้อำนวยการของ  PEER ไกลา เบนเน็ต นักชีววิทยาและอัยการ เดิมทำงานที่หน่วยพิทักษ์สิ่งแวดล้อมสหรัฐฯ กล่าว “สารเคมีเหล่านี้ เดินทางลงสู่แม่น้ำและทะเลสาปของเรา  ที่ๆ เราได้เห็นผลกระทบต่อสัตว์ป่าแล้ว  ไม่ต้องประหลาดใจเลย ยาเหล่านี้ ตอนนี้ก็ได้อยู่ในน้ำดื่มของชาวอเมริกันเกือบ 50 ล้านคน”

Since January 4, 2012, PEER has also been seeking records documenting the basis for FDA’s decision to withdraw two notices regarding potential revocation of approval for certain uses of penicillin and tetracyclines in animal feed.  FDA said action was not needed because it had secured agreement from the animal pharmaceutical industry to work voluntarily with it.  To date, however, FDA has produced no such agreement or indeed any evidence that industry is voluntarily reducing livestock drug volumes.
ตั้งแต่วันที่ 4 มกราคม 2012, PEER ได้แสวงหาประวัติที่บันทึกพื้นฐานการตัดสินใจของ อย ที่ถอนหมายเรียก เกี่ยวเนื่องกับ การอาจเพิกถอนการอนุมัติให้ใช้ยาปฏิชีวนะ เพ็นนิซิลิน และ เตตราไซคลินส์ ในอาหารสัตว์   อย กล่าวว่า ไม่จำเป็นต้องทำเช่นนั้น เพราะได้รับคำมั่นสัญญาจากอุตสาหกรรมเภสัชกรรมสัตว์ ว่าจะอาสาทำเรื่องนี้เอง   จวบจนวันนี้  อย ยังไม่ได้มีข้อตกลงเช่นนี้ หรือ หลักฐานที่พิสูจน์ว่า อุตสาหกรรม ได้อาสาลดปริมาณยาในปศุสัตว์

“Nearly 40 years ago, FDA itself first raised the alarm about antibacterial resistance from mega-dosing of livestock,” said PEER Counsel Kathryn Douglass who today filed the complaint in the U.S. Federal District Court for the District of Columbia. “Unfortunately since then, through Congressional intervention or the threat thereof, industry has kept FDA cowed.”
“เกือบ 40 ปีก่อน  ตัว อย เองเป็นผู้สร้างความตกตื่นเกี่ยวกับการดื้อยา เพราะการโถมยามหึมาในอาหารปศุสัตว์”  ที่ปรึกษา PEER แคธารีน ดักลาส ผู้ยื่นฟ้องต่อศาลสหพันธ์ ในเขตโคลัมเบีย  “โชคไม่ดี ตั้งแต่นั้นมา ด้วยการแทรกแซงของสภาคองเกรส หรือคำข่มขู่  ภาคอุตสาหกรรมได้ทำให้ อย เชื่องเหมือนวัว”
###




Public Employees for Environmental Responsibility (PEER) is a national alliance of local state and federal resource professionals. PEER's environmental work is solely directed by the needs of its members. As a consequence, we have the distinct honor of serving resource professionals who daily cast profiles in courage in cubicles across the country.
PEER เป็นพันธมิตรระดับชาติ ประกอบด้วยนักวิชาชีพที่เป็นแหล่งข้อมูลในรัฐบาลท้องถิ่นและสหพันธ์  งานด้านสิ่งแวดล้อมของ PEER มุ่งรับใช้ความจำเป็นของสมาชิก   ผลคือ เราได้รับเกียรติในการรับใช้นักวิชาชีพที่เป็นแหล่งข้อมูล ผู้แสดงความกล้าหาญทุกวัน ในช่องที่ทำงานเล็กๆ ทั่วประเทศ

ดรุณีแปล

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น